Volg ons op Facebook voor het laatste nieuws.

Van 15 maart tot en met 6 april is het Cobra museum gesloten. Meer informatie op cobra-museum.nl

Vanaf 15 maart tot en met 31 maart is het Cobra Museum gesloten #corona #cobramuseum

Kijk op deze site naar de actuele workshops.

Cobra Museum-team

Onze huidige medewerkers en de vacatures, oproep voor vrijwilligers en stage mogelijkheden. U vindt ze op deze pagina.

TEAM

Algemeen directeur (Ad Interim): Stefan van Raay

Algemeen Directeur vanaf 1 april: Lillian Bóza

Directiesecretaresse: Marieke van Zuilichem m.vanzuilichem@cobra-museum.nl

Communicatie, marketing en pers: Eric Wie e.wie@cobra-museum.nl

Senior conservator: Hilde de Bruijn h.debruijn@cobra-museum.nl

Conservator: Julia Steenhuisen j.steenhuisen@cobra-museum.nl

Junior conservator (met dank aan het Prins Bernhard Cultuurfonds): Pim Arts p.arts@cobra-museum.nl

Registrar: Priya Bansrajp.bansraj@cobra-museum.nl

 

 

Financiën en bedrijfsvoering: Joan Madiredjo j.madiredjo@cobra-museum.nl

Zakelijke relaties, Evenementen en Zaalverhuur: Denise van der Schaft d.vanderschaft@cobra-museum.nl

Fondsenwerving: Beatrice Puijk fondsenwerver@cobra-museum.nl

Educatie: Nina Montijn n.montijn@cobra-museum.nl

Medewerker Educatie: Esther van den Berg e.vandenberg@cobra-museum.nl

Grafisch- en tentoonstellingsontwerp: Renata Alvares r.alvares@cobra-museum.nl

Bedrijfsvoering: Idwer Boersma i.boersma@cobra-museum.nl

Tentoonstellingen en Techniek: Guido Jelsma g.jelsma@cobra-museum.nl

Techniek en beheer: Stefan Mirck: s.mirck@cobra-museum.nl

 

OPROEP: Publieksmedewerkers (vrijwillig)

Op 1 mei opent in het Cobra Museum voor Moderne Kunst in Amstelveen de grote zomertentoonstelling This is Surrealism! met kunstenaars als Salvador Dali, René Magritte, Man Ray en vele anderen.  Hiervoor zijn we op zoek naar leuke enthousiaste collega’s die op vrijwillige basis ons team komen versterken. Het Cobra Museum is een internationaal museum voor moderne en actuele kunst dat bezoekers vanuit de hele wereld ontvangt. Om deze bezoekers een onvergetelijke beleving te bieden zoeken we collega’s die:

  • onze bezoekers voorzien van informatie
  • toezicht houden in het museum
  • Nederlands en Engels spreken

 

Reageer als je denkt ons hier mee te kunnen ondersteunen en:

  • wanneer je enthousiast, open-minded en flexibel bent
  • je affiniteit met kunst hebt
  • je gastvrijheid hoog in het vaandel hebt staan
  • je in ieder geval minimaal 1 keer in de week beschikbaar bent in de periode mei tot en met augustus (m.u.v. eventuele al geplande vakantie)
  • je minimaal 21 jaar oud bent

Wat bieden wij?

  • een vrijwilligersvergoeding
  • een jaar lang gratis entree tot het museum en korting in de winkel en het café
  • uitnodigingen voor previews, openingen en finissages
  • een fijne en inspirerende werkomgeving in het hart van Amstelveen

Bevalt de samenwerking en vind je het leuk om je voor langere tijd aan het Cobra Museum te verbinden? Dan behoort dat tot de mogelijkheden.

Enthousiast geworden of meer weten?
Mail je CV en motivatie onder vermelding van ‘vacature publieksmedewerker’ naar e.vandenberg@cobra-museum.nl of neem contact op met Esther van den Berg op tel. 020- 547 50 38.

VACATURES EN STAGEPLEKKEN

Het Cobra Museum neemt geen open sollicitaties voor een stage op de conservatorenafdeling in behandeling.
Please note that we can’t accept interns who don’t speak and write Dutch fluently.

Directie secretaris M/V (36 uur)

Je ondersteunt de directeur bij de inhoudelijke voorbereiding en praktische organisatie van haar werk. Je verleent secretariële ondersteuning, onder meer door het beheer van de agenda, bewaken van de opvolging van acties, het organiseren van vergaderingen en verslaglegging voor het Managementteam, het bestuur en het bestuur van de Cobra Business Club. Daarnaast ondersteun je op verzoek de MT-leden bij diverse activiteiten.

Je adviseert de directeur over de behandeling en prioritering van inkomende correspondentie en verzoeken en je onderhoudt soepel contacten met collega’s, externe relaties en samenwerkingspartners. Je verzorgt correspondentie, redigeert teksten, boekt vluchten en hotels en zorgt voor een professioneel ontsloten relatiebestand en directiearchief (CRM). Je behandelt zelf uiteenlopende dossiers en kunt als deelnemer of projectleider betrokken zijn bij diverse projecten. Daarnaast ben je betrokken bij interne evenementen zoals afscheidsborrels, lief en leed aangelegenheden en Kerst.

Wie ben jij?
Je bent graag op zoek naar waar jij een bijdrage kunt leveren. Inhoudelijk betrokken bij de werkzaamheden van de directeur, je verdiept met plezier je kennis en inzicht. Als inspirerend organisatietalent maak je je graag zichtbaar binnen de organisatie. Enthousiast over het werk van het museum excelleer je in jouw bijdrage aan ons resultaat, flexibel schakelend binnen jouw veelzijdige werkzaamheden.

Je hebt relevante werkervaring en een opleiding op hbo-niveau. Je beheersing van het Nederlands en Engels is uitstekend. Je vindt het niet vervelend om incidenteel ‘s avonds te werken. En niet in de laatste plaats: je staat open voor kunst die jou straks dagelijks omringt!

Kennis & vaardigheden

  • Tenminste MBO+/HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur met een afgeronde opleiding in een secretariële richting
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie
  • Accuraat, proactief en oplossingsgericht ingesteld
  • Stressbestendig, blijft onder tijdsdruk nauwkeurig werken, sociaal en flexibel
  • Alert op detailzaken die van invloed zijn op het werk of de organisatie
  • Correcte omgang met vertrouwelijke informatie
  • Een positieve en energieke instelling
  • In staat om snel te schakelen tussen diverse werkzaamheden
  • Gedegen kennis van MS Office programma’s
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
  • Je hebt belangstelling voor cultuur en musea

Ons aanbod
Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor een jaar, uitzicht op verlenging en aanstelling voor onbepaalde tijd. Salaris is afhankelijk van leeftijd en ervaring. Minimaal € 2.460 en maximaal € 3.080 bruto per maand bij een voltijd dienstverband van 38 uur, 8% vakantietoeslag en woon-werkreiskostenvergoeding. Wij zijn aangesloten bij het Pensioenfonds van Zwitserleven maar niet verbonden aan een CAO.

Interesse in deze veelzijdige en uitdagende baan?
Stuur voor 17 maart 2020 jouw motivatiebrief en CV naar personeelszaken@cobra-museum.nl.

Vacature Financieel administratief medewerker M/V (24 uur)

Het Cobra Museum voor Moderne Kunst presenteert nationale en internationale tentoonstellingen van 20ste-eeuwse en hedendaagse kunst, presenteert en beheert een eigen collectie van de internationale Cobra-beweging en biedt een breed scala aan publieksactiviteiten aan. Zij richt zich op de inwoners van Amstelveen, de Metropool Regio Amsterdam en alle Nederlanders en internationale bezoekers.

Wij zijn op zoek naar een financieel administratief medewerker met minimaal PDB, MBA en 2 tot 5 jaar boekhoudkundige werkervaring. Verder vragen wij kennis van en ervaring met Afas of een vergelijkbaar boekhoudpakket en goede kennis van MS Office (Excel). Je bent zeer nauwkeurig en hebt cijfermatig inzicht. Je neemt zelf initiatieven, kunt zelfstandig werken en hebt gevoel voor humor. Je rapporteert aan het Hoofd Financiën en Bedrijfsvoering en werkt nauw met haar samen.

Functie-inhoud

  • Debiteurenadministratie en -beheer
  • Crediteurenadministratie en -beheer
  • Verwerking bank- en kasmutaties
  • Ondersteuning bij projectadministratie
  • Ondersteuning bij diverse rapportages
  • Ondersteuning bij jaarrekening

Wat bieden wij?
Een functie die veelzijdig en afwisselend is. Je werkt op een interessante locatie in het stadshart van Amstelveen, zeer goed bereikbaar met het OV. Ons museum kun je gerust als dynamisch omschrijven en is constant in beweging. Elke 5 maanden worden nieuwe nationale en internationale tentoonstellingen getoond, naast onze eigen vaste collectie. Wij zijn een kleine organisatie die volop in beweging is, met korte lijntjes.

Arbeidsvoorwaarden

  • 24 uur, indeling werkdagen in overleg
  • De (reguliere) werktijden zijn tussen 9.00 – 17.00 uur
  • Salaris is marktconform
  • Reiskostenvergoeding (woon-werkverkeer tot het fiscaal toegestane maximum)
  • Pensioenregeling bij Zwitserleven

Interesse?
Je sollicitatie met CV kunt je mailen naar:
personeelszaken@cobra-museum.nl ter attentie van Joan Madiredjo

Het Cobra Museum zoekt per direct Horecamedewerkers

Die gemotiveerd is om in ons museumcafé te werken. Het museum is geopend van dinsdag tot en met zondag (10:00 – 17:00), onze ideale kandidaat weet van aanpakken, is flexibel inzetbaar en servicegericht.

Functie-inhoud:

  • Barwerkzaamheden
  • Bedienen van gasten aan tafel binnen en buiten op het terras
  • Lunchgerechten bereiden
  • Schoonmaakwerkzaamheden

Functie-eisen:

  • Goede uitdrukkingsvaardigheid in Nederlands en Engels
  • Gastvrije en zelfstandige werkhouding
  • Flexibel
  • Goede omgangsvormen en contactuele eigenschappen
  • Culinaire interesse
  • Stressbestendig
  • Horeca ervaring is een pré

Soort dienstverband: Deeltijd
Bij interesse kunt u uw motivatie en CV sturen naar personeelszaken@cobra-museum.nl o.v.v. Horecamedewerker
Als u vragen heeft kunt u bellen met Idwer Boersma op 0205475037

 

Stage Communicatieafdeling voor publieksonderzoek, toerisme en social media.

We zijn op zoek naar een stagiaire voor onze kleine hardwerkende communicatie afdeling. Voor minimaal 3 maanden startend vanaf februari 2020 (aantal uren in overleg).

Uiteraard ben je een liefhebber van kunst en cultuur en dus een regelmatige bezoeker van musea in Nederland. Je hebt een scherp oog voor communicatie. Je vindt belangrijk wat de (potentiële) bezoeker wil, denkt en vind en laat dat je eigen ontwikkeling beïnvloeden. Daarvoor ondervraag en analyseer je onze bezoekers. Je hebt een goed gevoel voor en interesse in ‘beeld’ en daarmee laat je ons Instagram en FB accounts verder groeien.

Daarnaast ben je altijd pro-actief en ‘hands-on’ voor allerlei klusjes binnen onze afdeling.

We geven je een vergoeding voor je talent.

Reageer met een goede mail naar Eric Wie e.wie@cobra-museum.nl

ALTIJD: Creatieve handen gezocht voor ons Kinderatelier

We zijn altijd op zoek naar kunstzinnige vrijwilligers die eens per maand kinderen willen begeleiden in ons succesvolle Kinderatelier. Elke zondag van 11.00 -14.00 uur kunnen kinderen van alle leeftijden daar terecht.  Het Cobra Museum vindt het belangrijk dat kinderen, nadat ze naar de kunstwerken in onze tentoonstellingen hebben gekeken, ook zelf creatief aan de slag kunnen. Dat kan al jaren in het kinderatelier, onder begeleiding van enthousiaste vrijwilligers.

Wat we verwachten:

Het bijzondere van het Cobra Museum is dat er spontaan gemaakte en experimentele kunst te zien is: kunstwerken van de kunstenaars die deelnamen aan de Cobra beweging, zoals Karel Appel, Constant en Corneille, en van hedendaagse kunstenaars. Bij de meeste kinderen spreekt die kunst direct tot de verbeelding. Als vrijwilliger pak je die kijkbeleving op en stimuleer je tot creativiteit. Kinderen ervaren het als bijzonder dat ze in de nabijheid van moderne kunst kunnen tekenen (en dat is het natuurlijk ook), en dat anderen hun werk zien ontstaan.

Het kinderatelier is er voor onze bezoekers met kinderen, er geldt geen leeftijdsgrens en men hoeft zich vooraf niet op te geven. Als vrijwilliger zet je alle spullen klaar en begeleidt je de activiteiten in het atelier.

De vrijwilligers worden door de afdeling Educatie ingedeeld in teams (meestal van twee) en voor een paar maanden tegelijk wordt een rooster gemaakt. Afhankelijk van het aantal beschikbare vrijwilligers komt elk team eens per maand aan bod.

We betalen een kleine vrijwilligersvergoeding.

Ben je enthousiast en zou je zeker voor een jaar als vrijwilliger van het kinderatelier willen meedraaien? Stuur dan een email met je motivatie en een cv naar : activiteiten@cobra-museum.nl . Voor meer informatie kun je bellen met 020 5475031/38.

Schrijf u in voor de Cobra Museum nieuwsbrief